تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:12 | نویسنده : mahdi

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدعلی خاتمی امشب پس از باخت در مقابل تیم سولن بهشت هیرکان گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود اما در کوارتر چهارم فشار از طرف داوری بر روی بازیکنان ما زیاد بود که موجب باخت تیم ما شد.

وی در خصوص تیم سولن بهشت هیرکان تاکید کرد: تیم سولن بهشت هیرکان تیم بسیار خوبی است، مربی گرگان آنقدر بزرگ است که نمی‎توانم در خصوص وی اظهار نظر کنم.

خاتمی بیان کرد: محمد ایزدپناه جزء بزرگان بسکتبال ایران است، اما تیم ما هم تیم بسیار جوانی است که موفقیت این تیم نتیجه فعالیت‎های سرمربی این تیم آقای مظفری است که امروز نتوانست تیم را همراهی کند.

مربی تیم بسکتبال وحدت آریا تهران خاطرنشان کرد: ما در نیم‎فصل اول 9 بازی در زمین حریف داشتیم و با توجه به اینکه بیشتر بازی‎های ما در نیم‎فصل دوم در تهران است امید داریم که در نیم‎فصل دوم نتیجه بهتری را کسب کنیم.

وی گفت: داوری دلیل باخت امروز تیم ما بود؛ من نمی‎خواهم همه تقصیر را به گردن داور بیاندازم چون تخصص من داوری نیست و من مربی هستم.

خاتمی اضافه کرد: ولی دو خطای تکنیکی بی‎دلیل را داور در زمان‎های حساس به ضرر تیم ما گرفت که به نظر من باعث شد تیم ما فرصت‎ها را از دست بدهد و بسیار در باخت ما تاثیر داشت.

وی در پایان ابراز  داشت: بازیکن شماره 16 تیم سولن بهشت هیرکان که بازیکن قدبلند و از نظر جسمی بسیار بزرگ هم است بسیار بیشتر از بازیکنان ما با آرنج ضربه زد اما بازیکن من یک چرخش ساده انجام داد که خطای بازیکن من را گرفت؛ در صورتی هم که خطا بود یک فول بود و به هیچ وجه خطای تکنیکی نبود.



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:10 | نویسنده : mahdi

تیم بسکتبال فوجیان به همراه صمد نیکخواه‌بهرامی برابر حریفش تن به شکست داد.

 
به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های لیگ بسکتبال چین تیم فوجیان که صمد نیکخواه بهرامی را در اختیار دارد به مصاف شانکسی، تیم هفدهم لیگ رفت و 125 بر 110 تن به شکست داد.
 
صمد نیکخواه‌بهرامی در این مسابقه به عنوان بازیکن اصلی وارد میدان شد و 22 دقیقه برای تیمش بازی کرد. او در این مسابقه کارش را با 10 امتیاز، 4 ریباند و یک پاس منجر به گل به پایان رساند.
 
فوجیان با این شکست با یک پله سقوط در رده نهم جدول لیگ چین ایستاد.



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:8 | نویسنده : mahdi

مدیر برنامه‌های صمد نیکخواه‌بهرامی به طور رسمی اعلام کرد که در صورت رسیدن صمد به لیگ ایران او با پیراهن مهرام وارد لیگ خواهد شد.

80-22.jpg

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم ملی‌ بسکتبال ایران که هم ‌اکنون در لیگ چین و تیم فوجیان مشغول به بازی است، پیش از حضورش در این رقابت‌ها طی توافقی قرار بود که در صورت رسیدن به مرحله پلی‌آف لیگ ایران با پیراهن مهرام وارد مسابقات شود که اواخر هفته گذشته حضور او در ایران و بازی کردنش با تیم مهرام قطعی و توسط مدیر برنامه‌هایش تایید شد.

پیش از این پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی نیز برای جذب صمد نیکخواه‌بهرامی در مرحله پلی‌آف لیگ برتر ابراز علاقه کرده‌ بود که حالا کاپیتان تیم ملی به طور رسمی اعلام کرده که در صورت رسیدن به لیگ ایران همانند فصل‌های گذشته پیراهن مهرام تهران را به تن خواهد کرد.

 

آیدین دیانت مدیر برنامه‌های صمد نیکخواه‌بهرامی با تایید این خبر به ایسنا گفت: اواخر هفته گذشته پیشنهادهایی مطرح شد که صمد در نهایت اعلام کرد که در صورت رسیدن به لیگ ایران با تیم مهرام وارد رقابت‌ها خواهد شد. البته او همچنان تحت قرارداد با تیم چینی است و حضورش در ترکیب مهرام منوط به این است که کارش با فوجیان به پایان برسد.

 

او درباره قرارداد صمد با مهرام نیز گفت: طی این توافق صمد نیکخواه‌بهرامی تا پایان رقابت‌هایی که مهرام در آن حاضر خواهد بود در این تیم دست به توپ می‌شود و با به پایان رسیدن مسابقات تیم تهرانی بازیکن آزاد خواهد بود و می‌تواند با تیم دیگری قرارداد ببندد. به طور مثال اگر مهرام سهمیه باشگاه‌های آسیا را بگیرد صمد با این تیم خواهد بود در غیر این صورت می‌تواند با تیمی که به آسیا می‌رود، قرارداد امضا کند.

 



حسن نگهداری در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مذاکره فدراسیون بسکتبال با مربی اسپانیایی افرای خلیج برای برعهده گرفتن هدایت تیم ملی جوانان اظهار داشت: من هم این موضوع را شنیده‌ام. حتی وی در آخرین اردوی تیم جوانان هم حضور داشته است، اما از روند مذاکره دو طرف اطلاعی ندارم. در این خصوص باید مسئولان باشگاه تصمیم بگیرند و ما هم تابع هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که زاپاتا، چگونه مربی ای است، گفت: او در تیم گرانادای اسپانیا تمرین دهنده بوده است و رزومه دیگری ندارد. طبق شناختی که از این مربی دارم او برای تیم های پایه مناسب است و فکر می کنم، می تواند برای تیم ملی جوانان موثر باشد.

سرمربی تیم بسکتبال افرای خلیج فارس، گفت: جوانان سال آینده مسابقات مهم قهرمانی آسیا را در پیش دارند و ما هم هر کمکی از دست مان بربیاید، انجام می دهیم.

نگهداری در خصوص وضعیت تمیش برای نیم فصل دوم لیگ برتر عنوان کرد: تمرینات مان برای چند روز تعطیل بود و دوباره از روز شنبه کارمان را آغاز می کنیم. در نیم فصل اول نتایج بدی کسب نکردیم، ضمن اینکه در دور برگشت با تیم های هم رده خودمان باید در خانه بازی کنیم.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر پلی آف هدف مان است و در این مرحله با کسب یک یار خارجی دیگر وضعیت مان بهتر خواهد شد.

افرای خلیج فارس در آغاز نیم فصل دوم روز دوشنبه 16 دی در تهران میزبان فولاد ماهان اصفهان است.



به گزارش خبرگزاری تسنیم، حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی،‌ 2 نماینده ایران در لیگ بسکتبال چین هستند. آنها تا پایان مرحله نوزدهم لیگ چین صرف نظر از نتیجه‌ای که تیم‌هایشان کسب کرده جزو بهترین بازیکنان CBA هستند.

مصطفی هاشمی

مصطفی هاشمی،‌ سرمربی تیم بسکتبال مهرام در مورد سطح لیگ چین به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: نظرات متفاوتی در این مورد وجود دارد. نمی‌توان مقایسه درستی روی دو لیگ ایران و چین انجام داد چون باید عوامل زیادی از جمله کیفیت فنی،‌ امور ستادی و اقتصادی و ... را به صورت مفصل با هم مقایسه کرد و این کار سختی است. با این حال مطمئن هستم بازی‌هایی که بین 6 تیم برتر ایران برگزار می‌شود از لیگ چین بالاتر، بهتر و فیزیکی‌تر است.  

سرمربی مهرام صحبت‌هایش را در مورد بازی‌های خوب بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ چین،‌ این چنین ادامه داد: حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی، بهترین بازیکنان آسیا هستند و باید خوب بازی کنند. شما توقع دارید از بازی در قاره آسیا چه چیزی نصیب حامد و صمد شود؟! بازی در آسیا و لیگ چین چیزی به بار فنی این دو بازیکن اضافه نمی‌کند.

وی عنوان کرد: اگر 6 ماه دیگر حامد و صمد را ببینید،‌ قطعا بازیکنان متفاوتی نخواهند بود اما از نظر اقتصادی به آنها کمک شده است. اگر در ایران هم به اینگونه بازیکنان پول خوبی بدهند، جایی نمی‌روند چون تمرین‌های تیم‌های ما از لیگ چین فیزیکی‌تر است. 

هاشمی در پایان درباره شرایط تیم مهرام تصریح کرد: در فاصله دو نیم فصل فقط تمرین کردیم تا تنقاط ضعف‌مان را پوشش دهیم. شکست مقابل پتروشیمی تنها نقطه سیاه کارنامه ما در نیم فصل اول بود که به خاطر اشتباه من رقم خورد. دیدار با پتروشیمی جزو بدترین بازی‌های من در لیگ برتر بود. امیدوارم این نتیجه را در دور برگشت جبران کنیم.



تاريخ : جمعه 13 دی 1392برچسب:, | 22:10 | نویسنده : mahdi

فرزاد کوهیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ورزش اصفهان و اولویت‌های پیشرو برای مدیرکل ورزش و جوانان در آینده اظهار کرد: ورزش استان خروجی هماهنگی و عملکرد سازمان‌ها، باشگاه‌ها و گروه‌های بسیار زیادی است که در قالب جملاتی کوتاه نمی‌توان آن را بیان کرد.

خبرگزاری فارس: شورای ورزش در ورزش استان تشکیل شود

وی تاکید کرد: اولویت‌های ورزش استان این است که باید در ورزش استان هسته یا تشکلی ایجاد شود که این تشکل بتواند به ورزش استان مدیریت کند.

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن ادامه داد: گروه‌هایی که در ورزش فعالیت می‌کنند باید تشکیل یک شورا داده و برای ورزش اصفهان تصمیم‌گیری کنند، چرا که هر یک از این گروه‌ها در ورزش اصفهان سهم دارند و با این کار می‌توان یک‌سویه نگاه کردن به ورزش استان را جلوگیری کرد.

وی با اشاره به جایگاه علم تصریح کرد: برای این کار باید برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد و همین که بگوییم ورزش باید علمی شود کافی نیست و در واقع این کار تعریف، راهکار و ابزار می‌خواهد تا این موضوعات در کنار یکدیگر بتوانند به عنوان بازو به ورزش اصفهان کمک کنند که در حال حاضر این موضوع نه تنها در ورزش استان بلکه در ورزش کشور هم وجود ندارد.



تاريخ : جمعه 13 دی 1392برچسب:, | 22:8 | نویسنده : mahdi

یک اسپانیایی سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا «میگوئل آنخل زاپاتا» مربی تیم بسکتبال افرای خلیج فارس مورد توجه مسئولان فدراسیون بسکتبال برای هدایت ملی‌پوشان جوان ایران قرار گرفته است.

 
این مربی که دستیار حسن نگهداری در تیم افرا خلیج فارس است، نخستین مربی اسپانیایی است که به ایران آمده است.
 
زاپاتای 33 ساله در تیم «گرانادا» که از تیم‌های لیگ برتری اسپانیا محسوب می‌شود مربیگری کرده و این فصل تحت قرارداد افرا خلیج فارس است.
 
وی در آخرین اردوی تیم ملی هم در کنار بازیکنان حضور داشته و قرار است تا اوایل هفته آینده وضعیتش مشخص شود.
 
تیم ملی بسکتبال جوانان تابستان سال آینده در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد. این تیم در جام جهانی 2013 چک برای نخستین بار از دور مقدماتی صعود کرد و در نهایت به مقام یازدهم دست یافت.



تاريخ : جمعه 13 دی 1392برچسب:, | 22:7 | نویسنده : mahdi

 

يونس لاله‌زاده در مورد شرايط تيم بسکتبال صنايع پتروشيمي اظهار داشت: در نيم‌فصل اول به دليل اينکه تيم دير تشکيل شده بود چندان با هم هماهنگ نبوديم، اما با توجه به تعطيلي نيم‌فصل فرصت خوبي براي تمرين بيشتر و هماهنگي داشتيم و براي ديدار با استقلال آماده هستيم.

به گزارش فارس، وي در مورد شرايط خودش در اين فصل گفت: من دير به تيم رسيدم، اما با توجه به اينکه فصل گذشته هم در صنايع بودم و با علي توفيق کار بوده بودم، شناخت داشتم و زود هماهنگ شدم.

بازيکن ملي‌پوش بسکتبال صنايع در خصوص شرايط اين تيم براي نيم‌فصل دوم گفت: صنايع پتانسيل بالايي دارد و در بازي‌هايي هم که انجام داديم، اين را ثابت کرديم. به نظرم ما مي‌توانيم تا رده‌هاي بالاتر هم پيش بياييم. شخصا اعتقاد دارم اگر در بازي‌هايي که انجام مي‌دهيم با دقت بيشتري ظاهر شويم، مي‌توانيم جزو چهار تيم برتر هم قرار بگيريم.

نيم‌فصل دوم دور مقدماتي ليگ برتر بسکتبال از 16 آذر برگزار مي‌شود و صنايع در نخستين بازي ميهمان استقلال قشم است.

صنايع در حال حاضر رده هفتم را به خود اختصاص داده است.



تاريخ : پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, | 14:56 | نویسنده : mahdi

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیچوان روز گذشته در حالی در هفته نوزدهم لیگ بسکتبال چین مقابل «فوشان» به برتری 112 بر 106 رسید که حامد حدادی، یار ایرانی‌اش و ارزشمندترین بازیکن آسیا را 42 دقیقه در اختیار داشت.

حدادی در این مدت موفق شد 12 امتیاز، 12 ریباند، یک توپ ربایی و یک بلاک شات را داشته باشد و دبل دبل کند. دبل دبل زمانی رخ می‌دهد که دو مورد از شاخص آماری بازیکن دو رقمی شده باشد.

ملی پوش ایرانی سیچوان با کسب 12 ریباند، بهترین ریباندر میدان نیز شناخته شد. وی در چند بازی گذشته تیمش هم دبل دبل کرده بود.

مایکل، هم تیمی حدادی در سیچوان در این مسابقه با کسب 41 امتیاز نقش بسزایی در پیروزی تیمش داشت و پر امتیازترین بازیکن میدان بود.

فوجیان هم که صمد نیکخواه بهرامی را در اختیار دارد، امروز به میدان نرفت. این تیم فردا به مصاف شانشی می‌رود.



تاريخ : پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, | 14:53 | نویسنده : mahdi

عنایت آتشي در مورد كيفيت بازيهاي نيم فصل اول سوپرلیگ بسكتبال به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در آغاز لیگ امسال مشكلاتي سد راه تيم‌ها و باشگاه‌ها بود كه تجمع اين مشكلات باعث كاهش كيفيت بازي‌ها شد اما با گذشت زمان، تداوم تمرينات و مسابقات، هفته به هفته كيفيت بازیها افزايش يافت، بازيكنان در معرض مسابقات آماده‌تر شدند و تيم‌ها شناخت بهتري از داشته‌هايشان پيدا كردند.

وی در مورد مقايسه ليگ امسال با ليگهاي گذشته ادامه داد: به هيچ وجه مقايسه نمي‌كنم چون مقايسه هيچ دردي از بسكتبال دوا نمي‌كند. تیمها با گذشت زمان خود را پيدا می کنند و بازيكنان از لحاظ بدني آماده‌تر می شوند. اگر فرصت کافی به آنها داده شود، راندمان کار هم بالا می رود.

نتایج تیم ملی به زحمات مربیان لیگ برمی گردد


كارشناس بسكتبال با اشاره به رابطه لیگ با تیم ملی تصريح كرد: قدرتمندي ليگ در هر كشور به تقويت تيم ملي آن كمك مي‌كند زيرا ليگ محل قدرت گرفتن بازيكنان تيم ملي هر كشور است. نگاه به گذشته هم نشان می دهد که تيم ملي قوی، نتيجه‌ي ليگ با كيفيت است زيرا از دهه 80 به امروز همه بازيكنان تيم ملي يا اكثرشان از دل همين ليگ بيرون آمده‌اند. اگر مي‌بينيد تيم ملي كشورمان ساختار قوي دارد و نتايج و شرايط عالي است به زحمات مربيان ليگ بر مي‌گردد.

وي عنوان كرد: خوشبختانه بسكتبال ما پيشرفت كرده و در جايگاه بسيار بالايي قرار دارد. به جرأت مي‌توان گفت هم اكنون بسكتبال ما قدرت مطلق آسيا است.



ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد