تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:30 | نویسنده : mahdi

پیشکسوت بسکتبال ایران معتقد است فدراسیون بسکتبال باید کانال‌های ارتباط با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک را برای گرفتن حمایت از تیم ملی به دست بیاورد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی بسکتبال ایران سال آینده جام جهانی و بازی‌های آسیایی را پیش‌رو دارد و باید بعد از لیگ برتر برای این دو رقابت مهم برنامه‌ریزی کند. با این حال وضعیت این فصل، برنامه‌های تیم ملی، مسائل مالی و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از بسکتبال مسائلی است که این روزها کارشناسان و پیشکسوتان بسکتبال درباره آنها اظهارنظر می‌کنند.

 

سعید طاعتی، مربی سال‌های نه چندان دور بسکتبال ایران که پس از مدت‌ها دوری هم اکنون در تیم‌های پایه مهرام کار می‌کند در گفت‌وگو با ایسنا، به وضعیت لیگ برتر و تاثیر آن بر آمادگی بازیکنان اشاره کرد و گفت: هر چه لیگ یک کشور کیفیت بیشتری داشته باشد آمادگی بازیکنان نیز بالاتر می‌رود و آنها با همان آمادگی لازم وارد اردوهای ملی می‌شوند. با این حال کیفیت این فصل از مسابقات نسبت به گذشته اُفت کرده که دلایل مختلفی دارد. مشکلات اقتصادی باعث شده تیم‌ها نتوانند آن چنان که باید در لیگ سرمایه‌گذاری کنند. بازیکنان خارجی خوبی هم در لیگ حضور ندارند و همین موارد دست به دست هم می‌دهد تا کیفیت کار در جایگاه لازم نباشد.

 

او با اشاره به ضرورت حفظ انگیزه اسپانسرها نیز، بیان کرد: سرمایه‌گذاران نیز برای هزینه در ورزش نیاز به حمایت و انگیزه دارند. اگر سرمایه‌گذاری خود را یک طرفه ببیند دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند. باید بستری در ورزش ایجاد شود تا اسپانسرها برای سرمایه‌گذاری اشتیاق داشته باشند، نه این که هر ساله انگیزه‌شان کمتر و کمتر شود. مطمئنا اگر آنها ببینند که حضورشان اهمیت دارد و دیده می‌شوند با توان بیشتری کارشان را در عرصه ورزش بیشتر می‌کنند.

 

پیشکسوت بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که تیم ملی برای جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کند؟ به ایسنا گفت: نام این مسابقات، سطح و کیفیش را نشان می‌دهد. اسم جام جهانی رویش است و باید برای رقابت مهم در این مسابقات آماده شویم. به نظر من تیم ملی باید اردوهای و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشد تا در این مسابقات بتواند عملکرد و نتیجه‌ای شایسته ثبت کند. ما تجربه المپیک و حضور در جام جهانی را داریم و حالا باید برای کسب آمادگی لازم به مصاف تیم‌های برویم که سطح بالایی دارند و می‌توانند به رشد بازیکنان ما کمک کنند. هم اکنون بسکتبالیست‌های خوبی داریم که با سلامت کامل بازی می‌کنند. آنها سالیان سال کنار هم بودند و هماهنگ هستند. حالا باید با تدارکات خوب تیم را آماده حضور در این میادین بزرگ کنیم تا به یک نتیجه‌ خوب برسیم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:28 | نویسنده : mahdi

خبرگزاری فارس: پیروزی لیکرز در روز شکست یاران سابق حامد حدادی

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت های لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا امروز شنبه 7 بازی برگزار شد که لوس آنجلس لیکرز در حالی میزبان یوتا جاز بود که همچنان کوبی برایانت ستاره خود را در اختیار ندارد.

لیکرزی‌ها در این بازی با درخشش «پائو گسول» که موفق شد 23 امتیاز، 17 ریباند و 8 پاس منجر به گل داشته باشد، 110 بر 99 به برتری برسند.

در دیگر دیدارها جدال حساس و نزدیک ممفیس و دنور ناگتس با پیروزی 111 بر 108 دنور به پایان رسید تا یاران سابق حامد حدادی شکست دیگری را در این فصل تجربه کنند.

 نتایج دیگر مسابقات برگزار شده امروز به شرح زیر است:

تورنتو 101 - واشنگتن 88

گلدن استیت 101 - آتلانتا 100

نیواورلآن 95 - بوستون 92

نیویورک 100 - هیوستون 102

کلیپرز 119 - دالاس 112



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:25 | نویسنده : mahdi

خبرگزاری فارس: حفظ فولاد ماهان در لیگ همه تلاشمان است

 

محسن صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: همین که توانستیم در دور رفت رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال عنوان پنجمی را کسب کنیم نسبت به مشکلاتی که تیم ما داشت نتیجه بدی برای ما نمی‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه در فصل گذشته عنوان قهرمانی آسیا را کسب کردیم افزود: به دلیل مشکلاتی که داشتیم تیم ما متحول شد و بیش از انتظارات، تیم بسکتبال فولادماهان توانست با توجه به شرایط موجود تاثیرگذاری خودش را در لیگ داشته باشد.

سرمربی تیم بسکتبال فولادماهان در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از بازی‌های لیگ برتر بسکتبال کم امتیاز است تاکید کرد: تقسیم شدن بازیکنان در تیم‌ها، عدم حضور بازیکنان خارجی و تفکرات دفاعی مربیان موجب این کم شدن امتیازات در بازی‌های لیگ است.

وی تصریح کرد: تیم‌هایی که از بازیکنان خارجی نمی‌توانند استفاده کنند تاکیدشان را در دفاع می‌گذارند که موجب می‌شود رقابت‌های لیگ کم گل از آب در بیاید.

صادق‌زاده با بیان اینکه مجموعه تیم در تلاش برای حفظ تیم بسکتبال فولاد ماهان هستند بیان کرد: مجموعه به همین دلیل بدون هیچ چشمداشتی در تلاش برای حفظ فولاد ماهان هستند.

وی گفت: تمرینات تیم برای آمادگی جهت حضور در نیم‌فصل دوم پیگیری می‌شود.



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:22 | نویسنده : mahdi

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: دبیر هیات بسکتبال کرمانشاه گفت: در هفته یازدهم و پایانی نیم فصل اول مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال قهرمانی باشگاه های کشور، تیم مانیزان کرمانشاه توانست مقابل کاله آمل به یک پیروزی دلچسب و خانگی دست پیدا کند.

امید باباجانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تیم بسکتبال لبنیات مانیزان کرمانشاه عصر روز گذشته در زمین خود به مصاف تیم با انگیزه کاله آمل رفت و توانست در یک دیدار نزدیک و نفس گیر با حساب " 73 بر 71" از سد مهمان قدرتمند خود عبور کند.

وی افزود: این پیروزی در حالی برای مانیزان کرمانشاه بدست آمد که دو تیم در هر چهار کوارتر مسابقه بازی پایاپایی از خود نشان دادند و نتیجه بسیار نزدیک بهم بود.

باباجانی خاطرنشان کرد: تیم مانیزان در این مسابقه بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست یکی از تیم های قدرتمند این فصل را شکست دهد البته نباید از تاثیر تشویق های تماشاگران پرشور که در طول مسابقه نماینده کرمانشاه را تشویق می کردند، گذشت.

دبیرهیات بسکتبال کرمانشاه یادآور شد: این ششمین پیروزی متوالی مانیزان در خانه بود، به گونه ای که این تیم توانسته تمام مسابقات خانگی خود را با پیروزی پشت سربگذارد.

باباجانی افزود: تیم مانیزان با این پیروزی ارزشمند 17 امتیازی و توانست با یک پله صعود جای همین تیم کاله را در رده پنجم بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون تیم های بهشت هیرکان گرگان، پالایش نفت آبادان و شیمی در سلف تهران رتبه های اول تا سوم گروه را به خود اختصاص داده اند.

 



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:21 | نویسنده : mahdi

به گزارش خبرنگار مهر، هفته یازدهم رقابتهای بسکتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور شامگاه جمعه با انجام شش دیدار در شهرهای مختلف سپری شد و طی آن در یکی از این بازی ها تیم شهرداری تبریز توانست میهمان خود تیم پتروشیمی بندر امام را با نتیجه 68 بر 58 شکست دهد.

در این دیدار که در سالن شهید صمد اقدمی تبریز به انجام رسید، تیم تحت هدایت فنی بهزاد افرادی بازی به مراتب برتری نسبت به تیم میهمان انجام داد و توانست در نهایت دو امتیاز این دیدار را در تبریز نگه دارد.

با این پیروزی که پس از دو شکست متوالی برای تیم شهرداری تبریز حاصل شد، این تیم توانست 16 امتیازی شده و خود را به رده ششم و نیمه بالایی جدول 12 تیمی لیگ دسته اول باشگاه های کشور برساند.

این مسابقات به پایان نیم فصل اول خود رسیده و تیم ها پس از چند روز استراحت، خود را برای حضور در بازی های دور برگشت آماده خواهند کرد.



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:21 | نویسنده : mahdi

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، این دیدار در سالن 17 شهریور آبادان برگزار شد که در پایان تیم پالایش و نفت آبادان با نتیجه 69 بر 62 به پیروزی رسید.

تیم بسکتبال پالایش و نفت آبادان در کواترهای اول و دوم به ترتیب با نتایج 17 بر 13 و 35 بر 29 صاحب برتری شد.

در کواتر سوم این دیدار تیم کوشا البرز با نتیجه 52 بر 49 به پیروزی رسید.

چهارمین کواتر این دیدار نیز با نتیجه 69 بر 62 به سود پالایش و نفت آبادان پایان یافت.

اسماعیل داوری، محسن نجاتی و سعید قربانی داوری این دیدار را بر عهده داشتند.

حدود 500 نفر تماشاگر آبادانی این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:18 | نویسنده : mahdi

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سال 2014 میلادی 5 موضوع مهم برای پیگیری در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا وجود دارد که به شرح زیر هستند:

1- لبران جیمز در بازار نقل و انتقالات
قرارداد فوق ستاره تیم بسکتبال میامی هیت در تابستان سال 2014 به پایان می‌رسد و او بازیکن آزاد محسوب خواهد شد. علاوه بر جیمز، ستاره‌های دیگری نیز از جمله کارملو آنتونی (نیویورک)، دواین وید (میامی)، کریس باش(میامی)، ‌رودی گای (ساکرامنتو)، زاک رندولف(ممفیس)، درک نوویتسکی(دالاس)،‌ لول دنگ(شیکاگو)، دنی گرنگر (ایندیانا)،‌ پل پیرس (بروکلین) و پائو گسول (لیکرز) نیز تابستان آینده در لیست بازیکنان آزاد قرار می‌گیرند. کوبی برایانت، ‌فوق ستاره تیم لس آنجلس لیکرز با قرارداد 2 ساله‌ای که به تازگی بسته،‌ خارج از بازار نقل و انتقالات خواهد بود. باشگاه لیکرز بابت این قرارداد 2 ساله 48.5 میلیون دلار به برایانت پرداخت می‌کند.

2- لیکرز در انتظار بازگشت کوبی برایانت
کوبی برایانت تا اسفند ماه سال جاری به خاطر مصدومیت زانو قادر به بازی نخواهد بود. این در حالی است که او به تازگی از کمند مصدومیت 7 ماهه آشیل پایش رهایی پیدا کرده بود. تیم لیکرز در چند ماه گذشته با برایانت و بدون برایانت،‌ تلاش زیادی برای کسب نتیجه کرده اما آیا بازگشت ستاره لیکرز می‌تواند به این تیم کمک کند یا مریبان لیکرز باید شانس‌شان را در درفت امتحان کنند؟!

3- درفت سال 2014
از زمانی که لبران جیمز در سال 2003 در مراسم درفت به عنوان اولین بازیکن جذب کلیولند کاوالیرز شد، اعتبار و اهمیت درفت در بین تیم‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا افزایش یافت. جاباری پارکر از دوک، اندرو ویگینز و جوئل امبید از اوکلاهما استیت، جولیوس رندل از کنتاکی و یک بازیکن استرالیایی به نام دانته اگزوم، امیدهای اول درفت هستند.

4- میامی هیت برای سومین بار قهرمان NBA می‌شود؟
میامی هیت اولین تیم بعد از بوستون سلتیکس(87-1984) است که به دنبال حضور در چهارمین فینال متوالی است. لس آنجلس لیکرز،‌ آخرین تیمی بود که 3 بار متوالی (02-2000) قهرمان NBA شده است اما میامی برای رسیدن به فینال لیگ اول باید از سدی به نام ایندیانا پیسرز در فینال کنفرانس شرق بگذرد.

5- گارد راس‌های مصدوم
بحران گاردهای راس در NBA بعضی از تیم‌ها را کلافه کرده است. درک رز،‌ گارد راس شیکاگو بعد از یک سال دوری از میادین،‌ دوباره مجبور شد زانوی مصدومش را به دست جراحان بسپارد. زمان بازگشت او مشخص نیست. راجون روندو از بوستون و راسل وستبروک از اوکلاهماسیتی هم وضعیت مشابهی دارند. لیکرز هم منتظر رهایی استیو نش 40 ساله از بند مصدومیت کمر است که حدود 3 هفته طول می‌کشد. غیبت همزمان نش و برایانت برای لیکرز در این فصل گران تمام شده است.



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:15 | نویسنده : mahdi

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد ایزدپناه امشب پس از برد مقابل وحدت آریا تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و پیش‎بینی می‎کردیم در مقابل وحدت آریا به مشکل بر بخوریم.

وی ادامه داد: بازی بسیار نزدیک پیش رفت و ما با اجرای پرس تمام زمین در کوارتر پایانی موفق شدیم نتیجه بازی را به نفع خودمان تغییر دهیم و قهرمان نیم‎فصل شویم.

ایزدپناه گفت: من این موفقیت را به جامعه بسکتبال گرگان و به‎خصوص هواداران تیم بسکتبال سولن بهشت هیرکان تبریک می‎گویم.

سرمربی تیم بسکتبال سولن بهشت هیرکان خاطرنشان کرد: من خواهش می‎کنم رسانه‎ها در خصوص وضعیت سالن بیشتر تمرکز کنند؛ وضعیت سالن بسیار سرد است و این یکی از دلایلی بود که باعث شد امروز بسیاری از پرتاب‎های ما به ثمر ننشیند.

ایزدپناه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که برای نیم‎فصل دوم با توجه به اینکه حریفان شناخت بهتری را از گرگان بدست آوردند چه برنامه‎هایی دارید، اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به سه هفته است که بر روی این موضوع توجه کردیم و احتمالا یکی از بازیکنان خودمان را تعویض کنیم.

وی متذکر شد: این بازیکن که می‎خواهیم جذب کنیم بیشتر در پست سه مد نظر من است ولی هنوز مشخص نیست و چند گزینه را در نظر داریم.

ایزدپناه تاکید کرد: در حال حاضر سه هفته است که بدنسازی تیم را آغاز کردیم و شاید یکی از دلایلی که بازیکنان تیم ما خیلی در زمین جنب و جوش نداشتند بدنسازی سنگینی بود که در سه هفته گذشته شروع کردیم و به هر صورت برای نیم‎فصل دوم با توجه به اینکه شرایط خیلی سخت هم هست تلاش می‎کنیم که همانند نیم‎فصل اول نتیجه خوبی را کسب کنیم.

سرمربی تیم سولن بهشت هیرکان در خصوص زمان بسیار کم دو نیم‎فصل تصریح کرد: نظر ما این بود همان‌طور که برای لیگ برتر دو هفته تعطیلی در نظر گرفته شد برای لیگ یک نیز این اتفاق می‎افتاد.

ایزدپناه بیان کرد: من نمی‎دانم فدراسیون چرا عجله دارد که بازی‎های برگشت را بلافاصله پس از پایان دور رفت برگزار کند.

وی در پایان گفت: ولی این چیزی که مشخص است بازی‎های دسته یک به طور طبیعی به بعد از عید خواهد کشید و این تصمیم نزدیکی دور برگشت به اتمام دور رفت به طور قطع به تیم‎ها فشار وارد می‎کند و تیم‎ها را دچار مشکل خواهد کرد.



تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:15 | نویسنده : mahdi

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا تیم بسکتبال دانشگاه آزاد تهران در این فصل از رقابت‌ها به عنوان یک مدعی وارد مسابقات شده و در پایان نیم‌فصل نفت در رده سوم جدول قرار گرفت. شاگردان مهران شاهین‌طبع در دور رفت تنها برابر مهرام و پتروشیمی مغلوب بودند. تیم‌هایی که فینالیست‌های فصل قبل محسوب می‌شوند. با این حال دانشگاه‌ها هم‌چنان خود را مدعی می‌دانند و می‌خواهند با قدرت بیشتری دور برگشت را آغاز کنند. محمد جمشیدی ملی‌پوش تیم دانشگاه آزاد با تاکید بر همین موضوع معتقد است هم‌تیمی‌هایش به هماهنگی مطلوبی رسیده‌اند و با آغاز نیم‌فصل دوم قدرتمندتر از دور رفت وارد میدان خواهند شد.


ملی‌پوش بسکتبال: کیفیت لیگ افت کرده است

* وضعیت تیم در آستانه نیم‌فصل دوم چطور است؟

خدا را شکر شرایط خوبی داریم. تمرین‌ها به خوبی پیش رفت و بدون مصدوم هستیم. بازیکنان بدنسازی خوبی انجام دادند و مطمئنا در نیم‌فصل دوم عملکرد بسیار بهتری به نمایش خواهیم گذاشت. البته به نظر من در دور رفت هم خوب کار کردیم و جز دو مسابقه که هم عملکردمان بد بود و هم بدشانس بودیم به خوبی برابر حریفان ظاهر شدیم. حالا امیدوارم در این مرحله بتوانیم آن دو شکست را جبران کنیم.

 

* به نظرات توانایی رقابت با پتروشیمی و مهرام را دارید یا باید تقویت شوید؟

 

به نظر من برابر مهرام با یک اتفاق شکست خوردیم و می‌توانستیم بهتر باشیم. در بازی برابر پتروشیمی نیز هم من و هم پویا تاجیک غایب بودیم. معتقدم در دور برگشت با همین آمادگی خوبی که به دست آورده‌ایم اگر اشتباه‌هایمان را تکرار نکنیم می‌توانیم برنده بازی باشیم. اگر بازیکن خارجی دوم تیم نیز بیاید که خیلی بهتر می‌شویم.

* یک سری عدم هماهنگی‌ها در تیم وجود داشت آنها به طور کامل برطرف شده است؟

واقعا خیلی تمرین کردیم تا به آن نقطه ایده‌آل برای هماهنگی برسیم. خدا را شکر بچه‌ها با هم صحبت کردیم و هیچ مشکلی وجود ندارد. خوشبختانه با تمرین‌هایی که داشتیم هماهنگی ایجاد شده و امیدوارم نیم‌فصل دوم را خیلی خوب آغاز کنیم.

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, | 11:14 | نویسنده : mahdi

تیم بسکتبال استقلال زرین قشم گارد راس اروپایی به خدمت گرفت.

به گزارش مرصاد، به نقل از ایسنا، تیم بسکتبال استقلال زرین قشم برای حضور قدرتمندتر در نیم فصل دوم لیگ برتر بسکتبال، گارد راس اروپایی جذب کرد. ایوان کولیوویچ از مونته‌نگرو دومین بازیکن خارجی استقلال در این فصل است که باید زیر نظر بوبان میتف در لیگ ایران کار کند.
 
استقلال پیش از این لاشا از گرجستان را در نیم فصل نخست به خدمت گرفته‌ بود.
 
بازیکن جدید استقلال سابقه بازی در اسپانیا، روسیه، لیتوانی، اوکراین و ترکیه را دارد و در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ملی مونته‌نگرو حضور داشته است.
 
نیم فصل دوم لیگ برتر از شانزدهم دی آغاز می‌شود.

 



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد